09-01-2020 / Even voorstellen /

Dennis Oorthuijsen in de rol van Service manager

Waar groei zich voortzet nemen nieuwe collega’s plaats. Virtual Sciences trapt het jaar goed af met haar nieuwe aanwinst - Dennis Oorthuijsen in de rol van Service manager. De rol zal uit grote lijnen bestaan uit de vertaalslag van de business naar de operatie. Waarbij Dennis strategisch meedenkt met de wensen van de klant en adviseert in de te nemen keuzes. Het rapporteren van groene service Level cijfers is leuk, maar ervaart de klant ook een goede dienstverlening? Dennis gaat ervoor om samen met het team de klantverwachting te overtreffen.

 

Dennis in een nutshell – van geen IT-kennis naar expert

Destijds waren de meeste IT-ers slimme mensen met een technische achtergrond die vaak ook hobbymatig bezig waren met IT en computers, aldus Dennis. Hoewel hij de IT-sector altijd als fascinerend heeft ervaren, heeft hij alles behalve kennis van dit vak. Na vijf jaar als beroepsmilitair actief te zijn geweest keert hij het tij. Met veel interesse maar geen ervaring kiest hij voor een nieuw pad. Na de eerste kennismakingscursus (Praktijk Diploma Informatica 1) draait Dennis goed warm, de cursus beviel hem boven verwachting en dat smaakte naar meer. Zo ambitieus als hij is ging hij recht op zijn doel af en binnen twee jaar had hij zijn PDI2 en MCSE certificaten. Met deze certificaten op zak is hij klaar om daadwerkelijk ervaring op te doen in de business.

 

Inmiddels alweer 18 jaar geleden heeft hij zijn eerste ervaring opgegaan in de IT binnen het MKB. Dennis maakt de materie snel eigen, zo had hij binnen vijf jaar vrijwel in alle technische disciplines gewerkt (netwerken, servers, werkplekken, mail en database systemen). Hier focuste hij zich niet alleen op de techniek maar ook op conceptontwikkeling en de organisatorische kant van IT. Een standaard ICT Infrastructuur oplossing voor scholen en het opzetten van een Servicedesk zijn hier voorbeelden van.

 

Zo nieuwsgierig en ondernemend als Dennis is start hij bij Centric om ervaring op te doen bij grote A-merken zoals Univé, Rabobank, ING, DHL. Hier heeft hij de bewuste keuze gemaakt niet meer technisch inhoudelijk maar meer organisatorisch bezig te zijn. In rollen zoals projectleider, teamleider en service level manager. De organisatorische kant van deze rollen spreken hem sterk aan, dit maakt dat hij zijn bachelor Bedrijfskunde heeft kunnen halen.

 

 

Met de benodigde diploma’s en ervaring op zak komt hij 7 jaar geleden in contact met Conclusion. Dennis heeft zijn kennis en expertise binnen diverse rollen bij verschillende werkmaatschappijen ingezet en zich bewezen als waardevolle Conclusion collega.

 

Dennis draagt bij aan de professionalisering van Virtual Sciences

 

Tijdens zijn loopbaan heeft Dennis ervaren hoe essentieel reële verwachtingen zijn. De basisvraag zoals ‘waar staan we nu?’ lijkt vanzelfsprekend, maar niks is minderwaar. Onder andere op deze vraag wilt hij acteren, de juiste acties initiëren en daar transparant over zijn om onnodig energieverlies te voorkomen. Dit overzien en hier helder over kunnen communiceren, zal een belangrijke bijdrage zijn. In de IT-wereld waar weinig ruimte lijkt voor de human touch is Dennis uit ander hout gesneden, hij omschrijft zichzelf als een ‘zacht persoon’ die aandacht heeft voor het team. Zoals hij zelf zegt ‘zonder sterk team, geen tevreden klant’.
Een andere sterke persoonlijke eigenschap van Dennis is het verbinden van mensen aan klanten en klanten verbinden aan onze Data integratie specialisten en/of het unieke Conclusion Ecosysteem. Krachten bundelen om gezamenlijke doelen te realiseren, dat kenmerkt Dennis.

 

 

Virtual Sciences als werkgever

De uitdaging met de bijbehorende skills sluiten aan op hem als persoon en op zijn loopbaan. Dennis ziet hier een mooie kans waarbij hij enerzijds zijn huidige expertise kan inzetten bij een voor hem nieuw team én nieuwe klanten en anderzijds ervaring op doen binnen een andere discipline (data integratie) die hij zich eigen wilt maken.

 

Er is meer nodig dan uitdaging, aldus Dennis ‘’Hoe cliché ook, de persoonlijke klik (mijn ‘zachte kant’) is voor mij net zo belangrijk als de uitdaging’’.

Met de komst van Dennis zien wij een sterkte verrijking van het team en onze dienstverlening. Zijn persoonlijke aanpak en ruime ervaring binnen de IT-branche en Conclusion maakt dat we een sterke kracht aan boord hebben. Wij zijn blij hem te mogen verwelkomen en kijken uit naar de samenwerking.

 

Veel succes Dennis!

Dennis Oorthuijsen
Mocht je meer over Dennis
willen weten?
Bel Dennis Oorthuijsen +31 (0)653932593