06-07-2017 / nieuws /

100% Recommendation Score Conclusion in Giarte Outsourcing onderzoek

Conclusion heeft in het Giarte Outsourcing Performance onderzoek 2017/2018 een Outsourcing Recommendation Score van 100% ontvangen. Dit betekent dat alle klanten die hebben deelgenomen aan het onderzoek Conclusion voor de volle 100% aanbevelen. Conclusion behaalt daarnaast een Giarte Trust Score van 82 punten. Hierdoor komt Conclusion op een gedeelde eerste plaats.

 

Giarte Outsourcing Performance 2017/2018

De Outsourcing Performance is een jaarlijkse publicatie waarin Giarte de tevredenheid van IT outsourcing opdrachtgevers onderzoekt. In het onderzoek wordt onderscheid gemaakt tussen drie verschillende domeinen op het gebied van IT-dienstverlening: Application Management (AM), Infrastructure Management (IM) en End User Management (EUM). Centraal staat daarbij de vraag in welke mate de CIO of sourcing manager, aan opdrachtgeverszijde, de ingeschakelde partijen kan aanbevelen.

Bekijk het hele Giarte Outsourcing Performance 2017/2018 onderzoek

 

Conclusion scoort hoog op vertrouwen en klanttevredenheid

Conclusion neemt voor de tweede keer deel aan het Giarte onderzoek. Conclusion heeft 34 klantevaluaties ontvangen en behaalt een 7,9 als gemiddelde score. De trustindicator ‘openheid’ wordt het hoogst gewaardeerd door klanten, dit betekent dat klanten van mening zijn dat Conclusion een eventueel conflict of verschil van inzicht op constructieve wijze weet op te lossen. Ook beveelt 100% van de klanten Conclusion aan om alle ICT aan toe te vertrouwen. Met een Giarte Trust Score van 82 punten behaalt Conclusion een gedeelde eerste plaats. Hiermee onderscheidt Conclusion zich positief van de andere IT-aanbieders door de manier waarop zij haar dienstverlening inzet en ook de relaties met haar klanten onderhoudt.

 

Tevredenheidsscore Conclusion bovengemiddeld

De klanten van Conclusion beoordelen de dienstverlening van Conclusion op drie vlakken; Application Management (AM), Infrastructure Management (IM) en End User Management (EUM). Alle drie de beoordelingen komen ook dit jaar ruim boven het gemiddelde uit: AM een 7,8, IM een 7,7 en EUM een 8,1 als rapportcijfer.

 

Customer Effort Score

En tot slot de Customer Effort Score (CES) van de niet-standaard diensten. Deze score omschrijft de hoeveelheid moeite die klanten moeten ondernemen om bij Conclusion zaken gedaan te krijgen die buiten de gecontracteerde dienstverlening vallen. Hoe hoger de score, des te minder moeite het een klant kost om iets gedaan te krijgen. Hier scoort Conclusion zeer positief, en zelfs op de eerste plaats ten opzichte van andere aanbieders, met een score van 79 op het gebied van AM.  Voor IM en EUM stijgen de Customer Effort Scores zelfs ten opzichte van vorig jaar naar 78 en 80 (resp.). Kortom, de klant vindt bij Conclusion snel gehoor om ook niet-standaard diensten uitgevoerd te krijgen.

 

Engbert Verkoren, CEO van Conclusion:

“Ik ben er bijzonder trots op dat 100% van onze klanten Conclusion aanbeveelt bij anderen. De hoge uitkomsten van vorig jaar, de eerste keer dat wij deelnamen aan het Giarte onderzoek, zijn dit jaar zelfs overtroffen. Voor mij is dit een bevestiging dat onze IT- en domeinkennis zich in combinatie met onze ondernemende mentaliteit in praktijk concreet bewijst. Een compliment aan alle collega’s die zich 24/7 met hart en ziel inzetten voor onze klanten. Het bevestigt voor mij dat we als business ecosysteem met zelfstandige opererende bedrijven een breed spectrum aan dienstverlening met succes aanbieden en belangrijker nog, dat onze klanten onze dienstverlening ook nog eens zeer positief waarderen. De hoge trustscore is voor ons een extra prikkel om de ingezette weg te continueren: om onze kennis van business en domeinen met succes in te zetten voor de digitale transformatie van onze klanten. Business Done Differently, elke dag opnieuw!”