Dennis Oorthuijsen maakt overstap naar Virtual Sciences

Dennis Oorthuijsen heeft een interne overstap gemaakt binnen Conclusion. Bij Virtual Sciences is hij aangesteld als Service Manager. Vanuit deze rol richt hij zich op de vertaalslag van de business naar de operatie. 

19 januari 2020   |   Nieuws   |   Door: Virtual Sciences Conclusion

Deel

dennis oorthuijsen Virtual Sciences Conclusion

Switch binnen Conclusion

De kersverse Service Manager sloot zich zo’n zes jaar geleden aan bij Conclusion. Hij werkte tot vorig jaar voor Conclusion FIT, dat zich bezighoudt het ontwerpen, migreren, beheren en vernieuwen van IT-infrastructuren. Hij begon als ITIL Process Consultant en groeide uiteindelijk door tot IT Team Manager/Consultant. Na vorig jaar negen maanden als Service Management Consultant te hebben gewerkt voor de overkoepelende Conclusion-organisatie, versterkt hij sinds begin dit jaar de werkmaatschappij Virtual Sciences, die bedrijven helpen beter te presteren door bedrijfsapplicaties te integreren en het optimale uit hun data te halen. 

Oorthuijsens carrière begint totaal anders. Van 1995 tot 2002 is hij beroepsmilitair bij de Luchtmobiele Brigade. Hoewel hij de IT-sector altijd als fascinerend heeft ervaren, heeft hij geen kennis van het vak. Als hij de Landmacht verlaat komt hier verandering in. Na een eerste kennismakingscursus (Praktijk Diploma Informatica 1) krijgt hij de smaak te pakken, en binnen twee jaar haalt hij zijn PDI2- en MCSE-certificaten. 

Ondertussen maakt hij ook daadwerkelijk de overstap naar de IT-sector. Hij werkt eerst vierenhalf jaar als Consultant/Systems Specialist voor AT Your Service, een bedrijf dat automatiseringsdiensten levert aan het mkb. Gedurende deze tijd werkt hij binnen vele technische disciplines, van netwerken en servers tot werkplekken en databasesystemen. 

In 2006 maakt Oorthuijsen de overstap naar Centric, om daar ervaring op te doen bij grote A-merken zoals Univé, Rabobank, ING en DHL. Hij kiest er bewust voor niet meer technisch inhoudelijk maar vooral organisatorisch bezig te zijn, in rollen als projectleider, teamleider en service level manager. De organisatorische kant van deze rollen spreken hem sterk aan, en in het verlengde van zijn nieuwe profiel rondt hij in 2011 zijn bachelor Bedrijfskunde succesvol af. Met deze benodigde diploma’s en ervaring op zak begint hij in 2013 bij Conclusion. 

Klantverwachting overtreffen

Sinds deze maand zet Oorthuijsen zich als Service Manager in voor Virtual Sciences. In het maken van de vertaalslag van de business naar de operatie “denkt hij strategisch mee met de wensen van de klant en adviseert hij in de te nemen keuzes”, aldus Conclusion. “Het rapporteren van groene service Level cijfers is leuk, maar ervaart de klant ook een goede dienstverlening? Dennis gaat ervoor om samen met het team de klantverwachting te overtreffen.”

“Tijdens zijn loopbaan heeft Dennis ervaren hoe essentieel reële verwachtingen zijn”, stelt het IT-bureau. “De basisvraag zoals ‘waar staan we nu?’ lijkt vanzelfsprekend, maar niks is minder waar. Onder andere op deze vraag wil hij acteren, de juiste acties initiëren en daar transparant over zijn om onnodig energieverlies te voorkomen. Dit overzien en hier helder over kunnen communiceren, zal een belangrijke bijdrage zijn.” 

Verder prijst Conclusion Oorthuijsens aandacht voor de mens en zijn vermogen klanten te verbinden aan de data-integratiespecialisten en het bredere Conclusion-ecosysteem: “Krachten bundelen om gezamenlijke doelen te realiseren, dat kenmerkt Dennis.” Oorthuijsen zelf ziet bij Virtual Sciences een mooie kans om enerzijds zijn huidige expertise in te zetten bij nieuwe klanten, en anderzijds ervaring op doen op het gebied van data-integratie. “Er is meer nodig dan uitdaging”, geeft hij aan. ‘’Hoe cliché ook, de persoonlijke klik (mijn ‘zachte kant’) is voor mij net zo belangrijk als de uitdaging.”

15 janurari is dit artikel gepucliceerd op Consultancy.nl